Pracownia Badawcza Between.Pomiędzy zaprasza społeczność akademicką na cykl spotkań z profesorem Paulem Allainem z Uniwersytetu Kent w Canterbury (Wielka Brytania), zorganizowanych w ramach programu Profesorowie Wizytujący UG. Podczas wizyty profesora Allaina na Uniwersytecie Gdańskim w dniach 17-28 października 2022 roku w ramach Festiwalu Rozproszonego Between.Pomiędzy 2022. Przewidziane są następujące wydarzenia:
-
omówienie inscenizacji dramatu Christophera Marlowe’a Massacre at Paris, zrealizowanej w Katedrze w Canterbury,
-
jednodniowa konferencja naukowa Between Page and Stage: Practice Research,
-
wykład otwarty Exploring digital resources and processes in performing arts,
-
warsztat dla doktorantów Academic research development,
-
cztery specjalistyczne sesje seminaryjne,
-
dyskusja o książkach wydanych w wydawnictwie Routledge (Paul Allain, Katarzyna Kręglewska, Sylwia Dobkowska i Tomasz Wiśniewski);
-
a także przeprowadzenie Kursu artystycznego dla studentów kierunku Zarządzanie instytucjami artystycznymi.
Wizycie towarzyszyć będą współorganizowana z Uniwersytetem Harvardzkim (USA), Freie Universität Berlin (Niemcy) oraz Uniwersytetem Babeș-Bolyai (Rumunia) dyskusja online wokół Manifestu sceny przyszłości oraz współorganizowany z Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia 1 w Gdańsku pokaz performansu Magdaleny Tuki Burning Method: cztery wykłady o miłości warunkowej, którego kuratorką jest dr Katarzyna Pastuszak. Warto podkreślić, że Magdalena Tuka to doświadczona performerka, która realizowała projekt doktorski w formule practice research u profesora Allaina.
Paul Allain – profesor wiedzy o teatrze i widowiskach na Uniwersytecie Kent w Canterbury (Wielka Brytania). Wielokrotnie pełnił funkcję Movement Director, współpracując m. in. z Katie Mitchell, Royal Shakespeare Company, Royal National Theatre i Royal Court, a także z teatrami offowymi. Współpracował z wydawnictwami Routledge, Cambridge University Press, Methuen, Bloomsbury. Kierował projektami badawczymi wspieranymi przez Arts and Humanities Research Board i Leverhulme. Pracował nad przygotowaniem i realizacją wystaw, seminariów i konferencji w ramach Roku Grotowskiego 2009. W 2015 roku zorganizował sesję „Kantorbury, Kantorbury” poświęconą twórczości Tadeusza Kantora. W 2009 roku otrzymał nagrodę Zasłużony dla Kultury Polskiej.
Więcej: https://www.kent.ac.uk/arts/people/2126/allain-paul
Informacje szczegółowe:
-
Omówienie inscenizacji Massacre at Paris – poniedziałek, 24 października 2022, godz. 11:30 w Budynku Neofilologii (Sala Rady Wydziału)
-
Inscenizacja mało znanego dramatu elżbietańskiego autorstwa Christophera Marlowe’a powstała w 2014 roku w krypcie słynnej Katedry w Canterbury. W reżyserię Massacre at Paris zaangażowany był między innymi Paul Allain, który podczas spotkania przybliży kulisy tego przedsięwzięcia. Dramat Marlowe’a często uznaje się za niemożliwy do wystawienia, w inscenizacji zrealizowanej w Katedrze Canterbury mierzyli się z nim aktorzy-stażyści. Spotkanie otwierać będzie pokaz dwudziestominutowego filmu przywołującego pytania, które pojawiły się podczas realizacji przedstawienia, a które dotyczą szeroko pojmowanej przestrzeni – tak teatralnej, jak i religijnej.
-
Wykład otwarty Exploring digital resources and processes in performing arts – czwartek, 20 października o godz. 13:15 w Budynku Neofilologii (Sala Rady Wydziału);
-
Wykład dotyczyć będzie rozwoju technologicznego oraz tego, w jaki sposób może on oddziaływać zarówno na rozwój badań, jak również nauczanie w zakresie sztuk scenicznych. Wykład będzie ilustrowany przykładami działań podejmowanych przez profesora Allaina, a w szczególności projektu „Physical Actor Training – an online A-Z”, czyli cyklu 66 filmów, które zostały nagrane jeszcze przed pandemią COVID-19. Przywołane będą również najnowsze kierunki rozwoju sztuki dostępnej w sieci.
-
Dyskusja online: Future Stage Manifesto: Eastern Europe – czwartek 20 października 2022 o godz. 18:00,
-
Konferencja naukowa Between page and stage: practice research – środa 26 października 2022 o godz. 9:00 w Budynku Neofilologii (Sala Rady Wydziału)
-
Practical research in theatre studies in the post-pandemic era – Paul Allain
-
ENTRE, or Between.Pomiędzy in Brazil – Martin Blaszk & Tomasz Wiśniewski
-
Japanese experience – Sylwia Dobkowska & Szymon Gredżuk
-
Sopot NonFiction Drama – Katarzyna Kręglewska
-
Amareya experience – Katarzyna Pastuszak
-
Literature and business – Roksana Zgierska
-
The Dramaturg’s work – Alicja Bral
-
Wydarzenia odbywają się w ramach Festiwalu Rozproszonego Between.Pomiędzy 2022.
-
O pozostałych wydarzeniach w ramach Between.Pomiędzy 2022 informujemy na stronie internetowej: www.between.org.pl