fbpx V Kongres Dydaktyki Polonistycznej „Kultura solidarności w przestrzeni edukacyjnej” - podsumowanie | Wydział Filologiczny

Jesteś tutaj

V Kongres Dydaktyki Polonistycznej „Kultura solidarności w przestrzeni edukacyjnej” - podsumowanie

V Kongres Dydaktyki Polonistycznej „Kultura solidarności w przestrzeni edukacyjnej” - podsumowanie

Zakończył się V Kongres Dydaktyki Polonistycznej, który zgromadził badaczy, dydaktyków oraz nauczycieli z całej Polski. Nie zabrakło również uczestników z zagranicy, szczególnie licznie przybyli reprezentanci ośrodków polonijnych na Wschodzie, tj.  Litwy i Ukrainy.

Kongres, który organizował Instytut Filologii Polskiej, poświęcony był tematowi „Kultura solidarności w przestrzeni edukacyjnej”. Przez kilka dni prelegenci i zaproszeni paneliści podejmowali to zagadnienie, interpretując je z różnych perspektyw. Kongres, podobnie jak jego wcześniejsze odsłony, stał się też doskonałą okazją do integracji rożnych środowisk: naukowych i nauczycielskich, artystycznych i studenckich. Uczestnicy konferencji poza sposobnością wysłuchania referatów mieli również możliwość zwiedzania ECS-u, obejrzenia spektaklu w Teatrze Szekspirowskim oraz zapoznania się z dorobkiem gdańskiej polonistyki prezentowanym na wystawie w BUG-u. Rozmach organizacyjny przedsięwzięcia był możliwy dzięki wsparciu licznych patronów oraz uzyskaniu dofinansowania z Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach konkursu „Doskonała nauka”.

Wkrótce na stronie internetowej Kongresu zostaną zamieszczone nagrania poszczególnych paneli, w tym m.in.  panel twórców, w którym brali udział: Izabela Morska, Magdalena Grzebałkowska, Stefan Chwin i Tadeusz Dąbrowski.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć oraz reportażu filmowego przygotowanego przez Centrum Produkcji Filmowej i Dokumentalnej UG: https://www.youtube.com/watch?v=SOX5m5lrmWY

Galeria zdjęć z V Kongresu Dydaktyki Polonistycznej:

sssszsssssssssssss
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Anna Malcer-Zakrzacka
Treść wprowadzona przez: Anna Malcer-Zakrzacka
Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 8 listopada 2022 roku, 13:58