dwa semestry
Studia Podyplomowe Outdoor Learning. Edukacja w plenerze prowadzone są w trybie niestacjonarnym. Oprócz zjazdów, podczas których proces kształcenia będzie się odbywał w budynkach Uniwersytetu Gdańskiego oraz na Kampusie Uniwersytetu Gdańskiego, zaplanowano dwa weekendowe zjazdy w plenerze w formie wędrówki po lesie. Możliwa jest indywidualizacja procesu dydaktycznego oraz wykorzystanie metod i technik kształcenia na odległość. Możliwe jest prowadzenie zajęć w języku angielskim.
Program studiów podyplomowych obejmuje 171 godzin zajęć w bezpośrednim kontakcie.
Wysoką jakość studiów zapewniają trenerzy outdoor learningu (OL)/edukacji w plenerze z Centrum Innowacyjnej Edukacji (CIE) oraz praktycy i teoretycy z obu zaangażowanych w powstanie studiów podmiotów.
W Modułach, które prowadzone są przez specjalistów poruszane są m. in. następujące zagadnienia:
Moduł 1, który składa się z dwóch części, pierwsza prowadzona jest w pierwszym semestrze i druga w drugim: Outdoor Learning: bezpośrednie doświadczenie Część 1/Outdoor Learning: direct experience Part 1 i Outdoor Learning: bezpośrednie doświadczenie Część 2/Outdoor Learning: direct experience Part 2 zawierają następujące elementy: Wprowadzenie, teoria modeli i historii OL oraz Techniczne umiejętności w plenerze/ Technical outdoor skills.
Moduł 2, który także składa się z dwóch części, pierwsza prowadzona jest w pierwszym semestrze i druga w drugim: Facylitacja procesu rozwoju w plenerze Część 1/Facilitating the development process in outdoors Part 1 i Facylitacja procesu rozwoju w plenerze Część 2/Facilitating the development process in outdoors Part 2. W semestrze pierwszym w ramach modułu prowadzone są zajęcia takie jak: Facylitacja procesu rozwoju w plenerze/Facilitating the development process in outdoors, Rozwój grupy/Group development, Bezpieczna przestrzeń/Safe space, Umiejętności komunikacji i autoprezentacji/Communication and self-presentation skills, zaś w semestrze drugim: Facylitacja procesu rozwoju w plenerze/Facilitation process in the outdoor, Mindfulness, Negocjacje i zarządzanie konfliktem oraz efektywne zarządzanie zespołem/Negotiations and conflict management as well as effective team management, Transfer uczenia się/Transfer of learning.
Moduł 3, podobnie jak poprzednie, składa się z dwóch części, z których pierwsza prowadzona jest w pierwszym semestrze, druga w drugim: Psychologia i pedagogika i ich znaczenie w kontekście Outdoor Learning Część 1/Psychology and pedagogy and their relevance in the context of Outdoor Learning Part 1 i Psychologia i pedagogika i ich znaczenie w kontekście Outdoor Learning Część 2/ Psychology and pedagogy and their relevance in the context of Outdoor Learning Part 2. Część 1 zawiera następujące przedmioty: Konsekwencje i strategie adaptowania się do zmian/ Consequences and strategies of adapting to changes, Adventure Pedagogy, Emocje i motywacje w przyrodzie/Emotions and Motivations in the Nature, Rozwiązywanie problemów/Problem-solving, Kwestie płci i uprzedzenia w edukacji w plenerze/Gender issues and biases in outdoor education, Zarządzania stresem/Stress management, zaś w semestrze drugim: Przywództwo/Leadership, Empatia partnerstwa/Partnership Empathy, Ocena ryzyka/Risk assessment, Zarządzanie kompetencjami/Competency management i Komunikacja interkulturalna/Intercultural communication.
Moduł 4 w semestrze pierwszym nosi nazwę Zrównoważony rozwój i kompetencje społeczne w Outdoor Learning/Sustainable development and social competencies in of Outdoor Learning z zagadnieniami takimi jak: Trenowanie umiejętności interpersonalnych/Interpersonal skills training, Zrównoważony rozwój/Sustainable development.
Zaś Moduł 4 w semestrze drugim nosi nazwę Formalne i praktyczne kwestie Outdoor Learning/Formal and practical issues of Outdoor Learning i składa się z przedmiotów: Aspekty prawne, ubezpieczenia i standardy pracy w plenerze/Legal aspects, insurance and outdoor work standards, Pierwsza pomoc w plenerze/Outdoor first aid.
Moduł 5 zarówno w semestrze pierwszym jak i drugim stanowią Grupowe sesje coachingowe/Group coaching sessions. W obu semestrach przewidziano także Seminarium dyplomowe/Diploma seminar, którego celem będzie realizacja pracy projektowej.
Wysokość opłaty semestralnej dla edycji rozpoczynającej się w roku akademickim 2024/2025 wynosi - 3 800 zł, a całościowej - 7 600 zł.
Termin dostarczania dokumentów rekrutacyjnych: 1.07.2024 r. - 31.08.2024 r.
Miejsce dostarczania dokumentów rekrutacyjnych:
Centrum Kursów i Szkoleń
Rektorat Uniwersytetu Gdańskiego
ul. Jana Bażyńskiego 8
80-309 Gdańsk
pok. 121
Kadrę prowadzącą zajęcia stanowią pracownicy Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz przedstawiciele Centrum Innowacyjnej Edukacji (CIE). Osoby te posiadają duże doświadczenie dydaktyczne i praktyczne. Trenerzy Outdoor Learningu CIE ukończyli Akademię Trenerów OL.