Dr hab Tomasz Wiśniewski, prof. UG, pracuje w Zakładzie Badań nad Sztukami Scenicznymi. W latach 2016-2019 był Zastępcą Dyrektora ds Naukowych w Instytucie Anglistyki i Amerykanistyki Uniwersytetu Gdańskiego. Jest pomysłodawcą festiwalu Between.Pomiędzy oraz założycielem Beckett Research Group in Gdańsk. W 2016 roku opublikował monografię Complicite, Theatre and Aesthetics (Palgrave Macmillan), a w 2006 książkę Kształt literacki dramatu Samuela Becketta (Universitas). Redaktor naukowy kilkunastu wydawnictw naukowych, w tym Samuel Beckett. Tradycja - awangarda (WUG, 2012), Back to the Beckett Text (WUG, 2012), Beckett w XXI wieku. Rozpoznanie (WUG, 2017), oraz Beckett w Polsce ("Tekstualia", 2018). Autor artykułów o współczesnej literaturze i teatrze wydanych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii, Brazylii i w Stanach Zjednoczonych. Jest redaktorem merytorycznym (język angielski) w kwartalniku "Tekstualia". Współpracuje z portalem The Theatre Times oraz wydawanym przez Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk kwartalnikiem "Konteksty". Od 2018 roku członek zarządu Polish Association for the Study of English (PASE) oraz Rady Programowej Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego. Jego obecne badania dotyczą dramatu i teatru irlandzkiego.
Dr hab. Tomasz Wiśniewski, Prof UG works in the Department of Performing Arts. He was Deputy Director for Research in the Institute of English and American Studies at the University of Gdańsk (2016-2019). He is a founder of the Beckett Research Group in Gdańsk and the Between.Pomiędzy Festival. He has published Complicite, Theatre and Aesthetics (Palgrave Macmillan, 2016), Kształt literacki Samuela Becketta (Universitas, 2006), and (co-)edited several academic publications, including Samuel Beckett. Tradycja - awangarda (UG Press, 2012), Back to the Beckett Text (UG Press, 2012), Beckett w XXI wieku. Rozpoznanie (UG Press, 2017) and Beckett w Polsce (Tekstualia, 2018). He is on the editorial board of the literary quarterly Tekstualia (Warsaw), a Regional Managing Editor for The Theatre Times, a member of the board of the Polish Association for the Study of English (since 2018), a member of the Progamme Boad of the Gdańsk Shakespeare Theatre (since 2018), and a member of the Editorial Board of Anthem Studies in Theatre and Performance. At present his research concentrates on Irish drama and theatre.